Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Katrineholms IF
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Katrineholms IF.
Katrineholms IF
Följ oss för uppdateringar
-Hallvärdskapet delas mellan HA-laget, resande ungdomslag och stadsdelslagen. Arbetet innebär
att laget har ett övergripande ansvar för KIFs arrangemang i hallen den aktuella dagen. Det
handlar om att sköta försäljningen i kiosken och som hallvärd kan man baka eller se till att det
finns kaffebröd till försäljning, men också att till första matchen tillsammans med ansvariga ledare
plocka fram stolar, bord och teknik till matchsekretariatet samt efter sista matchen hjälpa till att
plocka bort detsamma. Omklädningsrummen och toaletterna skall öppnas. Ett begränsat antal
bollar tas fram. Förslagsvis fyra till varje lag. Då vet man efteråt hur många bollar som skall låsas
in. Bollrummet skall vara låst! I bollrummet finns nyckel till sekretariatsutrustningen och
uppställningsnyckel till entrédörren. Det är samma nyckel till kiosk, bollrum och klubbrum.
Klubbrummet skall vara låst när ingen är där.
-Det finns gula västar i kiosken till hallvärden. Det visar ledare och besökare vem de kan tala
med. Hallvärdarna har också koll på den allmänna ordningen i hallen. På senare tid har det varit
väldigt oroligt i hallen. Det gäller på läktaren och även på planen när inte match pågår. Även vid
entrén och korridorer är det ofta väldigt oroligt. Snatterier har förekommit från kiosken. Styrelsen
är medveten om problemet och har vidtagit vissa åtgärder. Vi hoppas att det får effekt. Det skall
vara MINST en vuxen. Den/De vuxna, över 18 år, som är hallvärd skall komma först till hallen
men skall också vara den siste som går från hallen och se till att allt är i ordning. Det gäller att
kolla alla utrymmen som t.ex. omklädningsrum och korridorer. Leta efter bollar och inte minst
barn som gömmer sig. Det är mycket viktigt att bollrummet och kiosken är låsta och inte minst
ytterdörrarna. Det finns tillfällen då det kommer en annan förening som skall ha verksamhet i
hallen. Då kan det vara så att deras deltagare redan finns på plats varför det kan uppstå problem
med att få ut dom. Men om deras ledare finns på plats och på något sätt kan styrka att han/hon
tar över ansvaret så ska man överlämna det. Det kan dom styrka genom att visa att dom har
kortet som gör att dom får tillträde till hallen. Om man är osäker kan man uppmana ledaren att
dra sitt kort som då registreras till kommunen. Om man som hallvärd inte känner att man kan
bemästra situationen och bråk och stök fortsätter finns ingen annan möjlighet än att kontakta
polisen, 114 14, och be om hjälp. Det här klarar inte en ungdom av. Det måste till en vuxen för att
verkställa.
För att klara det arbetet måste lagen få hjälp av föräldrar och andra laget närstående. Det
är inte ok att det bara är ungdomar som får vara hallvärdar. Det MÅSTE vara minst en
vuxen som bär huvudansvaret. För att KIF ska kunna arrangera matcher är detta arbete
nödvändigt och från föreningen vill vi rikta ett stort tack till alla föräldrar som deltar i detta arbete
och hjälper till att göra basketspelandet i Nyhemshallen till ett nöje för våra ungdomar och våra
gästande lag.
De som är hallvärd ska vara på plats en timme innan match. Glöm inte att städa kiosken innan
den stängs. Anvisningar och städmaterial för städningen skall finnas i kiosken.
Länk till: Hallvärdsschema.
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera